Premium Beautiful Corset by Azniza Arshad

Premium Beautiful Corset by Azniza Arshad

Thursday, March 14, 2013

EPF & Simpanan Besar !


Tadi, ter-nampak EPF statement untuk tahun 2012. 
Siapa punya? takyah lah cerita. 
Apa yang penting kat sini ialah nak bercerita pasal simpanan untuk masa depan kita.
Senang cerita simpanan di hari tua kita.

Masa niza belek-belek penyata tu, 
niza tengok total saving ada dalam RM 30k ++.
Itu pun setelah beberapa tahun bekerja. 

Contoh - Sumber dari google 

Bayangkan,
Dah bekerja selama beberapa tahun, 
dan simpanan terkumpul sebanyak 30k sahaja. 

Bila kita sebut simpanan KWSP,
perlu tahu yang kita hanya boleh keluarkan amaun tertentu untuk tujuan tertentu 
daripada salah satu akaun yang ada. 

So,
Just imagine, 
sekiranya kita di dalam keadaan yang terdesak,
sangat-sangat memerlukan wang,
masa tu saving pula tak ada...

Pada siapa kita perlu harapkan bantuan?
Keluarga..
Rakan-rakan?
Atau ..... ?

Entah....

Sebab itu lah, pentingnya buat sesuatu dari sekarang.
Yess, Sekarang ~!

Masa muda..
Masa senang..
Masa selesa..
Masa anak-anak masih kecil..

Simpanan yang besar untuk masa depan juga sekiranya berlaku kecemasan.
Sebab kita takkan tahu apa yang akan terjadi pada masa hadapan.

Just imagine,
Letakkan masa 5 tahun ke hadapan.
dan Andai kata waktu itu, kita dah tak ada, 

Apa yang akan jadi pada ahli keluarga kita, anak-anak kita..... 
Nak membesar, nak bersekolah, nak teruskan kehidupan..
Walhal, satu apa pun kita tak prepare untuk anak-anak kita dari sekarang...

So, bertindak lah mula dari sekarang...

********



Jom sama-sama kita buat saving yang besar..
dari sekarang!

PM Niza untuk more info about this business ok?

Loves
Azniza Arshad
Call / SMS : 012-2969042
Whatsapp Only : 017-2170783
Email : nurazniza@gmail.com

No comments:

Post a Comment