Premium Beautiful Corset by Azniza Arshad

Premium Beautiful Corset by Azniza Arshad

Monday, October 10, 2011

Ber bajet-bajet...

Wow... budget 2012 dah pun dibentangkan...

Pada yang keja gomen... mcm masyuk la sbb PM bagi kenaikan gaji.... 
Pada yang dah pencen ... x kurang hebatnya sebab dapat duit pencen at least 500 sebulan... 


pada yang x dapat apa2... kita nganga je la...hahahaha (termasuk la niza...huahuahuaaa) ...

ekceli,,rasa dlm hati..mcm x puas ati pon ada... sebab selama ni keja bagai nak rak... income tax potong tiap2 bulan..x pernah miss .. at last..dlm bajet... gaji pekerja swasta..mcm gituew aja ..xde revise2 pon.. bg la paling cikai -peng-urus- cam niza ni 15K sebulan,boley?? haha....

mencik2x!

ok2..muhasabah sekejap..........

ermm.tp apa2 pon..sebenarnya... rezeki tu Allah yang tentukan..

bukannya PM.. 
atau
menteri kewangan...
mahupun
bos kat opis....

betul kan??
haaaa..so x baik iri hati... :) ..syukurlah dengan apa yg ada... 
DAN
rebut lah peluang yg ada didepan mata utk lebih KAYA dan BERJAYA
di masa akan datang.... (petikan kata2 dr seminar Dr. Azizan Osman yg Niza attend semalam).


Secara ringkasnya...
Seminar ni sangat2 bagus bagi mereka yang masih takut2 melangkah keluar menjadi usahawan yang berjaya....
Antara sebab yang membuatkan ramai antara kita selesa makan gaji ialah tiada keyakinan diri untuk memulakan perniagaan sendiri dan ada juga yg takut bila mendengar "modal yang besar"... 

----
ayat2 cinta..opss..ayat2 biasa....

Sumber : dr laman web Dr Azizan Osman. 


******************************  

PeaCe No WaR okey? 


tumpang gumbira pada abah,mak,sepupu2 yg merasa duit keje gomen ni...
nanti korg blanje niza ok?

No comments:

Post a Comment